واقعیت مهم لاغری که نمی خواهید بشنوید!

***سوال***
با سلام و خسته نباشید. چند ماه پیش در حال جستجوی یک رژیم جدید بودم که یاد حرف مادرم افتادم که همیشه میگفت: ازبس که به چاقی فکر میکنی چاق میشی ونباید اصلا بهش فکر کنی باید به خودت تلقین کنی که دارم لاغر میشی.

ومن گفتم بزار ببینم تو اینترنت چیزی در مورد اثر فکر بر روی لاغری پیدا میکنم؟ که با سایت شما آشنا شدم. حرفاتون برام جالب بود اما پیش خودم گفتم تو حرف زیباست اما عملی نیست. من یک دختر ۲۶ ساله ومهندس برق الکترنیک هستم
سوزاندن چربی ها بدون شکنجه کردن خودتان هم ممکن است
و عادت کردم با دلیل و مدرک کاری را انجام بدم وقتی کم بخوری پس چاق نمیشی اما این رو بدن من جواب نمیدهد و من واقعا به این نتیجه رسیدم که واقعا من یک مشکلی دارم.
حتما میگین مشکلت طرز فکرت است اما با منطق جور در نمییاد. من همیشه از همه کمتر خوردم اما از همه چاق تر بودم همیشه باید رژیم سخت باشم وگرنه چاق میشوم.
پارسال۱۶ کیلو کم کردم اماالان ۱۴ کیلوش برگشته با وجود اینکه خیلی کم خوردم مادرم میگه از بس نخوردی بدنت به نخوردن عادت کرده و کوچکترین چیزی که میخوری چاق میشی. نمیدونم درست میگه یا نه؟ واقعا درمانده شدم و نمیدانم باید چی کار کنم دیگه توان رژیم گرفتن ندارم از ورزش کردن هم بیزارم نمیتوانم به چیزی غیر از لاغر شدن فکر کنم. اعتماد به نفس ام را از دست دادم.
سه هفته پیش شروع کردم به رژیم تکخوری یک روز فقط مایعات یک فقط میوه یک روز تخم مرغ وووووو دو هفته اراده کردم و این رژیم را ادامه دادم اما فقط دو کیلو کم کردم میخواستم خودم را بکشم از عصبانیت. باورم نمیشد خیلی اتفاقی ایمیل ام را چک کردم چون چند ماهی بود چک نکرده بودم و ایمیل های شما را دیدم و تعجب کردم که بعد از این همه مدت که گذشته شما همچنان به من ایمیل می زدید شروع کردم به خواندشان. خیلی از حرفاتون شبیه مادرم بود. و از خودم عصبانی شدم که چرا تا الان به حرفش گوش نداده بودم.از فرداش رژیم را قطع کردم و آروم غذا خوردم و هیچ چیز را ممنوع نکردم و فعالیتم را زیاد کردم اما پرخوری هم نکردم و اما امروز با گذشت یک هفته ۴ کیلو چاق شدم تمام زحمات اون دو هفته رژیم هم از دست رفت. امشب مهمانی بودم واز خودم کاملا ناراضی بودم هیچ چیز نتوانستم بخورم با خودم میگفتم ادمیکه چاقه نباید هیچ چیز بخوره. احساس کردم اخرین امیدم هم از دست دادم و در حالی که در ناامیدی کامل به سر میبرم این ایمیل را برای شما فرستادم من واقعا نمیدانم این ۱۶ کیلو را چطور کم کنم؟
نسیم از تهران

>>> پاسخ من
باید اعتراف کنم که تو واقعاً در شرایط سختی به سر می بری. اگر فکر می کنی که تنها مشکل تو آن ۴ کیلویی است که اضافه کرده ای، اشتباه می کنی. کاملا مشخص است که تو مشکلت پیچیده تر از این حرفهاست.
می دانم که انتظار داری به تو امید بدهم و راه چاره ای، ولی نمی توانم!
چرا؟ چون خودت گفتی که مهندس برق هستی و برای همه چیزی دلیل و مدرک می خواهی. به اصطلاح فردی بسیار منطقی هستی. پس من هم می خواهم اول کمی دلیل منطقی برایت بیاورم.
اول اینکه تو چند هفته تک خوری کردی، رژیم سخت گرفتی، فقط میوه یا تخم مرغ خوردی. و بعد وزن کم کردی.
آفرین! خیلی خوب است. اگر به نظرم همینطور ادامه دهی باید به عنوان کاماندو وارد ارتش شوی و بخواهی که به مناطق سخت و زجرآور ارسالت کنند. چون از آنجا که تو اینقدر قدرت در تحمل گرسنگی داری، نباید در میان صحرا هم زیاد ناراضی باشی؟
متوجه منظورم هستی؟
من نمی خواهم تو را مسخره کنم، بلکه می خواهم به تو نشان دهم که چقدر “منطقت” معیوب است. به عبارت دیگر “غیر منطقی” است!
ولی تو نیازی نداری که من “غیرمنطقی” بودن روش هایت را اثبات کنم، چون خودت تا همین الان نتیجه اش را دیده ای.
و به تو قول شرف می دهم که با ادامه دادن این راه نتایج بدتری هم بگیری.
اما بگذار درباره ی حرف های مادرت کمی تامل کنیم:
“از بس نخوردی بدنت به نخوردن عادت کرده و کوچکترین چیزی که میخوری چاق میشی”
به نظر من باید تا فردا شب ۱۰۰ بار از روی این حرف مادرت مشق بنویسی. اگر من می خواستم دلیل مشکلت را توضیح دهم نمی توانستم به خوبی مادرت در یک جمله بیان کنم.
اگر بدن تو فقط به هضم کردن میوه و تخم مرغ عادت کرده باشد، انتظار داری که به راحتی از عهده ی هضم آن خوراکی های خوشمزه هم بربیاید؟
این دقیقا مثل آن است که کسی را مستقیما از سر کلاس دوم ابتدایی ببری دانشگاه سر کلاس مهندسی برق. و انتظار داشته باشی که درس های کارشناسی را بفهمد و در امتحان قبول هم بشود!
آیا اشتباه بودن منطقت را درک می کنی؟
خودت اینطور نوشتی:
“من واقعا به این نتیجه رسیدم که واقعا من یک مشکلی دارم حتما میگین مشکلت طرز فکرت است اما با منطق جور در نمییاد…”
به نظر من اگر فقط یک چیز را درست گرفته باشی، آن همین است: تو واقعا مشکلت طرز فکر کردن هست و کاملا هم با منطق جور در میاد!
برای فهمیدن غیرمنطقی بودن افکار تو درباره ی کم-خوری و رژیم نیاز به مهندس برق بودن نیست. مادرت مسلما بهتر از تو قضاوت و تحلیل می کند و باید سپاسگزار وی باشی.
اما چاره ی مشکل تو چیست؟
اول از همه باید بری تمام ایمیل هایی که پیشتر برایت فرستادم را از اول بخوانی. در آن ایمیل ها من با جزییات خیلی بیشتر دلیل مضر بودن هر نوع رژیمی را گفتم. حتی از پزشکان و کارشناسان نقل قول کردم. آمار ارائه کرده ام.
مثلا آیا می دانستی که کمتر از ۱۰% کسانی که با رژیم لاغر شده اند توانسته اند همچنان وزن خود را پایین نگه دارند؟
مطالعات علمی این را ثابت کرده است. کافی است در اینترنت کمی جستجو کنی تا مقالات علمی نوشته شده در اینباره را بخوانی.
حال من از تو می پرسم که اگر این مطالعات منطقی نیست، پس چه چیز هست؟
و فکر می کنم جواب این سوال ساده باشد: تجربه ی خود تو!
خوب به حال و روزت نگاه کن، آیا با خوردن میوه و تخم مرغ مشکل تو واقعا حل شده است؟ آیا آن ۱۶ کیلویی که کم کردی باعث شادتر شدنت شده یا سردرگمی بیشتر؟
این ها سوالاتی سخت هستند، اما تو باید خوشحال باشی که من آنها را از تو می پرسم. من به دنبال این نیستم که مدتی بیشتر سرت را با یک رژیم دیگر گرم کنم، قبل از آنکه خودت به آن نتیجه برسی که آخر همه ی رژیم ها و کم خوری ها همین است که می بینی: چاقی بیشتر و زجر مداوم
اما اگر پیغام اصلی حرفهایم را گرفته باشی، خودت می دانی که تمام رژیم ها را باید بریزی بیرون و از نو شروع کنی. باید یاد بگیری که چطور مثل آدم های عادی همه چیز بخوری و باز هم لاغر بمانی. اگر این درس ویژه را قبلا گوش نکرده ای، حتماهمین الان گوش بده:
http://www.zibatar.com/launch/1390/01/freesecret
در فایل صوتی بالا که از سی دی ۱ دوره ی “لاغری برای همیشه” انتخاب کرده ام، تو مهمترین دلیل چاقی را درخواهی یافت و همچنین یک تکنیک ساده را یاد خواهی گرفت که از این پس آگاهانه غذا بخوری، هر چه را که دوست داری، بدون اینکه وزن اضافه کنی.
دوره ی من تنها دوره ای است که به جای یاد دادن رژیم های مضر به تو، فرمول ساده و بی دردسر لاغری را به تو یاد خواهد داد. و نکته ی قوت آن در این نیست که رازی را به تو می گوید که قبلا کسی نمی دانسته، بلکه به تو کمک می کند آنچه را که می دانی در عمل اجرا کنی!
مثلا تو می دانی که باید ورزش کنی، اما می کنی؟ نه!
در جلسه ی دوم هیپنوتراپی این دوره من روی ذهن ناخودآگاه تو جوری کار خواهم کرد که از این به بعد مشتاق و علاقه مند تحرک و ورزش شوی. بدون اینکه نیاز به اراده داشته باشی.
کافی است که هر روز به این سی دی گوش دهی، برنامه های ذهنی قبلی به تدریج پاک خواهند شد و برنامه های سالم جایگزین آنها خواهند شد.
اگر هم فکر نمی کنی که متد من برایت مفید باشد، اشکالی ندارد. لااقل دختر خوبی باش و حرفهای مادرت را گوش کن!
مهدی خردمند





دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *